Utbedring av feil på ladeanlegget

Vi opplever fra tid til annen avvik på ladeanlegget til El-biler i garasjen. Enkelte opplever at de ikke lykkes med å starte ladeboksen sin og noen har opplevd at ladeøkter har blitt avbrutt. Hoel Elektro og DEFA jobber med feilsøking og har blant annet funnet teknisk feil på enkelte ladebokser som gjør at ladeboksen mister kommunikasjon med sentralen inne i teknisk rom. De dette gjelder vil bli kontaktet av Hoel Elektro for utbedring. 

Alle sammen kan fortsatt bruke ladeanlegget som før, men vær kjent med at styret jobber med å feilsøke og rette på feilene som måtte finnes.

Har du feil på ladeboksen din?

Kontakt DEFA på telefon 32067700. Du må vite ditt GRE-nummer (ladeboksen sin lokale ID).
Styret, Frode (vaktmester) eller Hoel Elektro vil dessverre ikke kunne hjelpe dere. Det er kun DEFA som er riktig instans for loggføring av feil og avvik og for å koordinere utbedring.

WiFi i garasjen 

Nettverket heter "Grefsenlyst felles" og passordet er Garasje123. Dette trådløse nettet er ikke koblet til ladeboksen, men beboere kan koble sin mobiltelefon (og evt. EL-bilen) til dette nettverket for å gjøre det mulig å ringe eller sende SMS fra mobiltelefon nede i garasjeanlegget.  For å kunne bruke mobiltelefonen din gjennom Wifi-nettet må telefonen din stilles inn og tillate "Wi-Fi-anrop". Dette gjøres i innstillingene på din mobiltelefon.

Har du ikke dekning på mobiltelefonen din i garasjen må du gå ut av garasjen for å få 4G og ordinær telefondekning for å starte/stoppe ladeøkten ved bruk av SMS eller App`n som heter CloudCharge (av DEFA).